Sadlar

Jag står inför ett val... Igen. Jag har funderat...Igen. Alla vet att när jag skriver något såntdär komemr det en hel massa filosofisk text.
Så, här kommer det!
Ginos sadel ligger ju inte riktigt bra. Den är lite för vid för att den ska passa honom till 100%. Om vi skulle muskla på lite grann, skulle den säkert ligga riktigt bra. Det är ju en hoppsadel det, och vi kan kanske köpa en till sadel, en annan eller på något sätt, en ny sadel. Då är frågan; vilken sort? Då menar jag, en annan hoppsadel, en allroundsadel eller en dressyrsadel. Det känns ju lite onödigt att köpa en hoppsadel eftersom vi redan har en. Och jag skulle väldigt gärna vilja ha en dressyrsadel. Väldigt, väldigt gärna... Allra mest vill jag ju faktiskt ha en skolsadel. Men en sådan kostar jättemycket, och den kommer jag inte kunna rida dressyrtävlingar ex. med. Men en dressyrsadel vill jag ändå ha. Det skulle vara roligt. Dock vet jag inte om det är tävlingsdressyr jag vill hålla på med, men egentligen måste man inte rida sån dressyr för att ha en dressyrsadel. Den ni!
-
Om vi köpte en dressyrsadel skulle vi ändå ha kvar hoppsadeln, och använda den då den behövs, ex. vid hoppning, eftersom den inte ligger helt 100%.
Vad är bäst... Dressyr är grunden till allt, vilken inriktning den är på. (Ex engelsk, akademisk osv.) Det skulle ju vara fint med en dressyrsadel... Haha.
Återkommer om saken!
.
Fina sommarhäst. Och mitt piratarmband! <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: