Till Alice: Måndag

Idag har jag haft en skön sovmorgon, en vacker sol, ett avsnitt Vampire Diaries och skjuts till skolan. Dagen var kort, bestående av filmer och uppgifter att skriva om filmerna. En lugn och skön dag alltså. Väl hemma tänkte jag gå ut och promenera med Gino medan det fortfarande var ljust ute, men han ville hellre stanna kvar i hagen och vänta på sin middag. Därför, något missnöjd, lät jag honom göra det. Istället hamnade jag aatt göra saker i den ordning som stalljobb, middag, en semla till ett till avsnitt av Vampire Diaries. Och så vidare till stallet och rida Rosa! En ganska social ponny det där... Hon är lite speciell att rida om man ska få till något, men tyckte det gick ganska bra ändå. Tycker som att jag borde blivit helt trött, men det var inget mer än lite ömma händer. Konstigt det där.
Men allt som allt, en rätt så fin dag ändå.
-
Bild från förra året nån gång.
Foto: Sofie
-
Imorgon ska det blåsa ca. 10 m/s, det är full skoldag, jag måste rulla ur sängen så fort alarmet ringer för hästarna ska ut innan frukosten och bussen kommer, väl hemma igen är det mörkt, jag måste plugga engelskaglosor och rida två hästar i vindstormen. Visst ser jag fram emot åtminstone ett av ridpassen. Men det var väl det enda positiva under morgondagen. Allt som allt, inte en riktigt lika lugn och fin dag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: