Till Alice: Tisdag

Idag rullade jag ut sängen ganska fort... Ut med hästarna, egen frukost, vänta på bussen, skola och blablablabla... Allmänt vanlig, tråkig dag. Inga annorlunda händelser. Blev klar med föltäcket i slöjden, vilket är ett +. Men, idag var en såndär dag när man gick och lyssnade på musik från mobilen så ofta det bara gick. Hemma igen blev det rikgti spännande avsnitt av VD, middag och sen skulle jag ut och rida. Tänkte börja med Lappen, plocka upp honom direkt från hagen. Men så fort han insåg att jag hade ett träns i handen så tvärvände han och rusade iväg. Själv tycker jag att han gav ett ganska starkt och enkelt uttryck för vad han kände för att göra och inte göra. Gino var desto mer social, så for ut med honom istället. Det kändes som ett bra tag sen sist. Det var värme, snövallar lika höga som hästen, och massvis med stjärnor. Det var sådär lugnande bara.
Efter det var det lite slit i stallet med en massa jobbigt hö och sådana saker, och precis just nu sitter jag framför pianot, ska nämligen lära mig det allra sista från den här låten:
(Ha det bra!)
-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: