Visste ni att Lappen...

...Tecknet på hans huvud ser ut att vara dragen med linjal längs nosryggen.
...Han blev inkörd som ung, men inte blivit körd sedan dess då han blev bakskygg.
...Aldrig startat en travtävling.
...Hans pappa var en av dåtidens bästa nordsvenska travhästar.
...Hans namn är en form av blandning mellan hans pappas namn: Lappnils, och hans mammas namn: Myrmusette. Någon som ser sambandet?
...Var min att ta hand om varje onsdag hösten 2008, innan jag tog över honom helt själv.
...Han kan alla sådana saker som bak och framdelsvändning, öppna och sluta, och till och med galoppombyte!
...Tycker det är superkul att hoppa!
...Och i början när jag hoppade honom gick de i stegen; Knut på tyglarna då han dök med huvudet efter hindrena, sen en period där jag släppte tyglarna över hindret och satt sen utan tyglar, då vi inte hade kvar knuten längre, och under hoppträningar på HR's utebana hade vi hela banan till bromssträcka, så kul var det!
... Och som den travare han är, är det allra roligast att trava superfort när vi är ute i skogen! Kan ibland till och med gå fortare än vad Gino kan galoppera!
-
Postat av: Olivia

Sv: Jag tror att bara genom att inse så har man tagit sig en bra bit på vägen! Och som en klok kvinna skrev: Rom byggdes inte på en dag!

2012-02-23, 22:26:26 - URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: