Ful natur och jobbiga tankar

Slutade tidigt idag, skolan bestod av utedag och skidåkning, därav det tidiga slutet. Inget annat än skönt. For ut på en rätt lång runda med Gino. Så fort vi kom ut till skogen hoppade en ren ut på vägen framför oss. Inget mer med det, än att vi fick leka en jagalek i ett par sånadär hundra meter. Jag och Gino var de som jagade, renen tog precis den väg vi skulle gå på. Men efter en bit svängde den av vid en korsning, tur det! Ännu en upplevelse i livet... Allt som allt var det bara grått och rätt utav fult, med nedhuggna områden, grus i stora stenar, backar upp och ner hela tiden. Vet precis hur det kommer se ut i sommar. Stenhård väg, brun natur när det inte finns något som kan växa. Vi var i början på vägen som komemr leda till vårat sommarmål på 22 km. Trevligt ställe att rida på. Men förhoppningsvis ser det bara ut så i början, eftersom det nyligen har varit järnvägsbygge där, bygget är avslutat nu och så. Vägen är lång, den kan ju förändras. Ska åka med skoter eller bil någon dag, och titta hur det ser ut längre fram. Om det är dåligt får vi dra om våran Gyllene Väg.
-
-
En hel massa jobbiga tankar snurrar i mitt huvud just nu, och jag har ingen aning om hur jag ska dela upp dom. Allt från vad som är bäst för hästen vad gäller skor och tillgång till mat, till vad vi ska göra av allt. Kommer på en lösning på en del av problemen, sen upptäcker jag problemen med lösningen, och undrar varför jag ska ändra något alls. Antar att det är för att jag letar och önskar att få något som är steget bättre än tidigare. Kan ju säga att jag inte lyckats än.
Märker att det är som den där tiden någonstans för ungefär två år sedan. När jag upptäckte massor av saker, och allt slog emot så himla hårt. Jag tog mig igenom det, visserligen. Men det tog länge. Komemr ta mig igenom det här också, så småningom.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: