Härliga sommarplaner!

-
Jag har suttit och mätt sträckor och gjort upp planer. Nu är det träning på gång! Målet är den gröna Gyllene Vägen som är utritad på kartan. Den ska vi rida i sommar, jag och Gino, 22 km fram och tillbaka med paus vid Karsikojärvi! Ska bli superroligt! Förhoppningsvis får jag med mig mina två vänner på varsin häst också ;)
-
Har gjort upp lite träningsplanering. Som det är ritat och skrivet på kartan, har jag den ljusblå rundan på 11 km som går fram och tillbaka till sjön. Det var den vägen jag red idag. Sen har jag den blå vägen, den också 11 km och som man kan rida åt båda håll och byta håll genom att svänga av efter halva, om man så känner för det! Sen finns den mörkblåa som är en blanding av de två föregående, men som nu är ungefär 15 km lång. Den kan man snurra runt på lite olika sätt, för variation.
De här är bara de som är sådana som går runt varandra och som är nära, sen finns det många andra ställen där vi kan svänga av, rida en bra bit innan vi vänder hem igen.
-
Vid det mörkgröna, pricken, där står de sommarbete. Kanske är svårt att se. Men det är i alla fall det, och där vi kommer vara hela sommaren! Hittade där en vädligt fin runda. Det är den ljusljusgröna runda grejen som jag kallar för sommargaloppen. 5,5 km långt. De 500 metrarna längs ner av cirkeln (cirkelformen), det är asfalt. resten är grus och skogsväg, alldeless perfekt för att skritta på asfalten, galoppera runt tills man kommer till asfalten igen, skritt, galopp, och ner igen. Fina varv där. Om vi tar oss igenom 4 varv (kan nog bli ganska tyngt! Hahah!), då har vi ridit de där 22 km som vi kommer rida till Karsikojärvi senare. Även en bra runda att hålla Ginos sommarmage i styr!
-
Har kommit på ett upplägg till vad veckorna kan innehålla, de 7 dagarna:
1. Lektion
2. Lång uteritt (km-runda)
3. Lång uteritt (km-runda)
4. Lättare uteritt
5. Lång skrittrunda (1 timme)
6. Dressyr
7. Markarbete/Hoppning
-
Åh vad jag ser fram emot att dundra fram i skogarna med Gino i sommar! Längar otroligt mycket!
Sommar ♥♥♥
Postat av: M

Har också ridit dit till karsikkojärvi sen red vi tillbaka och tog en väldigt lång runda hem. Typ den längsta som går att hitta där ute i Vuonoskogen! Super härligt :D

2012-03-23, 16:11:20 - URL: http://mmaddee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: