Nu är det bra!

Känns som att det är en massa jag har att skriva, men det är inte alls något mycket!! Det är för att allt är bra nu igen, jag är glad! Sitter här och har just pressat i mig två mackor, efter en lång och händelserik dag! Eller, lite händelserik i alla fall. Den har bjudit på tre nationella prov på raken! (Jag som trodde att det bara skulle vara två!) Och alla gick faktiskt riktigt bra ändå. Tog en firandefika med Jenny, så lunchen bestod av kanelbulla och cola!
Kom hem med tidiga bussen, men det snöade en massa innan det sen började ösregna, så uterastningen av mamma och föl blev inte av. Det går ju inte för sig att fölis ska gå och bli sjuk! Såhär snart två veckor gammal! Spelade en massa piano och for till Hööks med syster en sväng. Blev en vända på bibblan också, där jag lånade alla mina hästböcker! Väl hemma igen blev det läsning och ännu mer pianospelande i väntan på resan till HR.
-
Vi hade hoppning idag. Var tänkt dressyr, men det blev hoppning istället, men inte mig emot. Så länge jag vet det ett tag innan och hinner förbereda mig! Var en massa bommar och grejer! Men vi hade bra inställning till det hela, och hela lektionen gick faktiskt rätt bra! Roligt var det! Gick lite knaggligt men det gör inget. Jag har blivit lite feg jag. Dock har det med chockmomentet vid hoppförsöken, första halvan av ridpasset, inte något med farten eller höjden. Om det var det, då minnsan skulle det inte vara mycekt kvar av mig idag! Skulle ligga i en söndersmulad skakande hög på marken. Tur som det är, så har jag inte det problemet. Och chockmomenten försvinner sen, och då sätter fullt fräs och kör igenom alltihopa! (Som sagt, Soffi och Becky, anledningen till varför vi inte tycker det går fort när vi hoppar... Vi har helt andra växlar på hästarna!)
Hade lite taktik till idag, och efter ridningen kom jag på ännu mer taktik, så nu har jag ett stort bagage till kursen i helg! Roligt vart det här...!!!!
-
Ginotid från igår!
Imorgon ska vi ut på en 11 km runda!
Postat av: Olivia

Härliga vårbilder! :D

2012-03-31, 12:06:52 - URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: