Wow-känsla

Idag hade jag och Gino wow-känsla när vi red. Superoligt! Hade vår kära dressyrsadel och KW-bettet, och red på hängande tygel, kort sagt. Promenerade halva vagen mot stranden innan jag satt upp, och red runt i skritt rätt länge. Travade också lite grann, och han var superduktig som höll en jämn takt hela tiden. Det brukar ju vara lite av ett problem för det mesta. Även all tänkbar böjning och ställning i alla håll gick bra! Wow-känslan kom i galoppen. Kanske en såndär 20 meter lång sträcka, där han gick i plan galopp, och mitt i allt så samlade vi ihop oss, och under tre språng fick vi in den känslan. Allt var bara kraft. Härligt. Vi fortsätter på det spåret.
-
-
Funderar på en grej. Räknat efter Horsenalitys (Parelli) så är Gino en LBE häst. Och de trivs bäst så fria som möjligt, och med egna uppgifter. Och det var just det vi gjorde när vi red idag. Lös tygel, och jag var inte i och pillade överallt så mycket hela tiden. Och det gick riktigt bra. Trots det lite dåliga humöret vi hade i början. Fritt skötte han det jag bad honom om, utan problem. En tanke bara.
Postat av: Alexandra Wirgart

Jag har köpt den på kapson.se. De har flera bra varianter där som formar sig fint efter hästen :)

2012-03-24, 23:58:29 - URL: http://equiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: