15 km

Var ute i 1 h och 50 min idag med Gino, red ca 15 km. Han tyckte det var supertråkigt att gå bortåt och ville vända hem väldigt ofta, och på hemväg var det fullt ös! Men ja, han orkade allt bra i alla fall. Så han har kondis ändå!
Testade att rida med dressyrsadeln istället för hoppsadeln, då dressyrsadeln är mjukare. Men det blev alldeles för klängigt, hafsigt och oblanaserat för att det ska fungera ute! Hade visserligen inte ont i rumpan när vi kom hem igen, men fördelarna med hoppsadeln ute i skogen väger över känslan i kroppen faktiskt! Håller mig och dressyrsadeln till dressyren hemma istället. Hur mjukt säte den än har...
Tog oss igenom våran vanliga stig hem också. Den Gino alltid vill gå på! Dock var det en ''hög'' snövall in till stigen. Och den tänkte han inte kliva över. Och jag orkade verkligen inte rida den mycket längre vägen hem... Därför trampade jag upp en väg åt min häst!! Snacka om fin häst det där! Kan inte klampa genom för djup snö. Men resten av vägen fick han faktiskt kånka på mig, genom en stig täckt av mer snö än jag trodde! Men det gick bra, han fick äntligen gå på sin älskade stig igen!
-
Vår stig!
Hann även lastträna idag. Gick sisådär... Inget funkade. Men tillslut pressade jag på honom så mycket havre och morötter att han smög ända in!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: