10 steg i rätt riktning

Igår var Lollo full i energi och det var en väldigt intensiv fredagsridning. Men det gick bra och det var roligt!
Idag fick båda hästarna göra massor av övergångar, jag räknade 10 steg och böt gångart därefter. Man hinner verkligen olika långt på 10 steg, både vad gäller vilken häst och vilken gångart. I Ginos trav hann jag knappt säga hela siffror och i Louis galopp kunde jag nästan räkna sekunderna mellan stegräkningen. 
För övrigt är det en hel massa småsaker som ska göras och jag tänker på allt samtidigt vilket leder till att ungefär inget görs. Det går riktigt bra det här. 
 
Louis var snäll provdockehäst och stod lugnt och sov medan jag plockade på och av pannband, schabrak och martingaler. Börjar få lite ordning på mina saker, jag hade det tidigare också men senaste dagarna har gett några minuters total förvirring över vad som kan användas till vad.
Fin häst. 
Tisdags hoppträning på andra sidan gränsen blev flyttad till imorgon. Det var länge sen vi var iväg dit, spännande och roligt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: