Don't you dare give up.

Ännu en dag är slut, och för mig är det helg. Inga lektioner imorgon, skulle vara synd att klaga! Tyska nationella på morgonen gick däremot helt åt skogen. Bara att ge upp hoppet om den saken. Istället för att vänta i staden på skjuts joggade jag hem i solen. Har dock märkt att jag blivit svag i skallen. Weakminded. Efter 25 minuter springtur och några meter E4-övergång avbröts min takt och jag började ge upp allt oftare. Det är lite tungt att springa men min kropp klarar det, däremot inte mitt huvud. På sista raksträckan i Vuono blev jag arg och less på att jag mesade så mycket och sprang på istället. Allt som krävs är att bestämma sig. 
 
Rond 2 av grå vildhästlastning är avklarad, och just nu är det 2 - 0 till mig, även om det alltid ser mörkt ut i början. Idag kom vi fram till att Ginolastning funkar på grå vildhästen, och det kan jag utantill nuförtiden. 
Grå vildhästens ridpass var otroligt tungt idag, visste inte var jag skulle ta vägen i början. Vi siktade på att galoppera i en snabbare mellangalopp och hålla igång under längre stunder. Men våran hemmaväg är däremot inte särskilt lång, så nära hemma körde vi in på grannens plan, drog några varv på volt och gasade sedan tillbaka till stranden igen. Och energin, den tar då aldrig slut i den hästen. Orken i bakkärran är det däremot annat med. Tillslut lyckades jag trixa ihop det så att varken jag eller hästen dog av syrebrist i musklerna under rundorna. Under vissa tillfällen tyckte dock herren att jag var mycket dum som skulle ha honom till att galoppera civiliserat. En gång siktade han mot luften och sa att civiliserat är inte något han gör. Då tyckte jag att han var precis lika dum och morrade honom i örat. Därefter, under samma galopprunda, hittade vi den galopp vi sökt efter. Det var värt jobbet. 
 
Och så Geronimo, som fick göra samma sak som den andra hästen, fast före honom, fick vara provhäst och testa på om det verkligen gick att ta tre korta kurvor i en och samma galopp, för att träffa planen och kunna hamna i rätt galopp på volten. Det gick, och vi rullade på utan större problem, med sikte på att träna på magen inför sommaren 2013. Lilla fina ponny. Magen stannar dock nog. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: