"You think you have forever, but you don't."

Har varit en lång dag och den är inte slut riktigt än. Var då hoppträning i morse i grannlandet, bra övningar och jag fick fundera och testa innan jag kom på ungefär hur jag skulle rida för att det skulle bli bra. Louis var snäll stor vildhäst och hoppade vattenmatta utan problem, fast än han låtsades att den var superfarlig varje gång vi red förbi. 
Därefter var det lite oeffektivt mattepluggande. Sedan lyckades jag även, för första gången under år 2013, ta mig ut på en andra joggingrunda på en och samma vecka. Tio poäng till mig! Grå vildhästen blir bara ett allt större kraftpaket och jag märker att jag inte riktigt hinner med. Egen träning behövs.
Efter ännu en paus bar det ut på ett lugnt galoppass med Gino i skogen, väldigt trevligt med kvällsol och fin galopp. Väl hemma igen nu på kvällen har jag fått lite hjälp att fixa hiop martingalen från HV Polo som inte riktigt velat passa, men nu borde den sitta prima. Provdockehästen får testa den imorgon. Och nu är det bara ännu mer matteplugg som återstår. Jag håller hårt i min formelsamling som innehåller en stor del av det som inte vill fastna i huvudet. 
 
Sofie och vildhästen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: