Louis

Planen för Stora Grå: 
- Stärka allt, speciellt bakdelen och galoppen. 
- Dressya på så mycket vi bara kan och avancera uppåt så mycket som möjligt i dressyren. Bli bättre helt enkelt. 
- Vi ska även rida på och bli bättre inom hoppningen, på alla sätt och vis. Rida träningar, träna själv och under tiden fram till hösten ska vi nog försöka ta oss ut på lite hopptävlingar. 
- Vi ska rida ut mer, och långt. Måste dock ha sällskap, men bara jag hittar ryttare åt Geronimo så passar det bra åt båda hästarna. Tänkte mig lite distansträningsliknande även åt Lollo. Om han orkar springa två mil är nog en hoppbana eller ett dressyrpass bra mycket lättare. 
 
Under sommaren, någonstans i mitten, kommer han nog få vila i två - tre veckor, men han kommer få promenera ändå. Då håller han igång, för röra på sig och så är det bara att fortsätta rida när det passar igen. 
 
Planerna är nu skrivna i stora drag, och det är lite det jag siktar på och håller på med just nu. Båda ska bli starkare, orka mer och få bättre och starkare galopp. Samtidigt som vardagsdressyren inte ska vara något problem, utan att de båda är mjuka och fina vad vi än håller på med. Och så Gino som får jobba på sitt sixpack och Louis och jag som får jobba på hoppningen. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: