Stop wishing. Start doing.

Har varit ute på dubbelrunda på hästryggen och första avsnittet av "Jordklotets mäktiga resa" väntar. Fysiksak. 
Böt om ordningen på hästarna och tog Louis först idag. Laddade på med korta tyglar och ett enormt lugn. Siktade även på att rida ordentligt, för om jag inte gör det, hur ska det då kunna gå bra? Vet inte hur många halvhalter jag gjorde under dagns pass, men nog funkade min taktik alltid. Och då blir man ju glad!
Om Gino bara hade massor av spring i benen eller om han protesterade i hemlighet mot att han var tvungen att jobba under sin middagstimme vet jag inte, men Lollo var till och med lättare än vad han var idag. Orken sitter inte ännu, och då är det ju klart att det blir jobbigt att springa med alla fyra hovar på rätt plats hela tiden.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: