Have you realized that your age is the number of times you've been around the sun?

Sovmorgon till halt ett, två timmar skola sen cykade vi hem bland molnen i vattenpölarna. 
Louis fick ett dressyrpass, jobbade med att gå på volt och sen viadre efter vägen i öppna. Lättare sagt än gjort med tanke på att det är rak väg och det finns två ställen där man kan klämma in en volt. Men det gick rätt bra. Pluggade sen fysik i två timmar, mindre roligt. Men det blir ett pluggryck nu i slutet, tre - fyra veckor kvar. 
Gino fick en barbackarunda med tempoväxlingar. Det är verkligen som terapi att vara ute med den ponnyn. Han skrittar på i sin egen takt, och även om man själv försöker bestämma fart så slutar det ändå med att man sitter och ler, släpper alla bekymmer för en stund och åker med, samtidigt som han lugnt traskar på. 
Är även äntligen på den sjätte och sista boken i serien som jag läst senaste tiden, den som först-var-jättebra-men-som-sedan-blev-helt-förstörd-för-att-en-jättebra-och-jätteviktig-kille-gick-och-blev-en-levande-död-vampyr-men-som-jag-ändå-måste-fortsätta-läsa-fast-än-jag-inte-vill-för-jag-vill-verkligen-veta-vad-som-kommer-hända. Fast nu är killen tillbaka som levande halvvampyr och huvudpersonen sitter i fängelse för högförräderi. Den blev intressant igen. Dock läste jag de två sista sidorna, vilket jag egentligen aldrig gör. Det är som att bryta mot en oskriven lag. Men nu kan jag läsa ut boken i lugn och ro i alla fall. 
 
Ett regnigt Vuono idag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: