Tea is always a good idea

Pluggar flitigt (någorlunda i alla fall) inför nationella provet i matte inom två veckor. Dricker hinkkoppar med te och honung, håller på att bli förkyld men jag har inte tid för sånt. Så jag försöker göra mitt bästa för att förhindra det. 
 
Louisridningen idag gick lite sämre än vanligt. Det fortsatte i samma spår som de senaste dagarna, med häst överallt som bara låtsas vara på den plats han ska vara. Själv tappar jag tålamodet lite extra fort än vanligt, och istället för att bråka borde jag bli bättre på att lösa problemet i sig. Men vi trasslar oss fram, jag gissar på att det har att göra med den lilla vilan på några dagar i slutet av förra veckan. Före den var allt riktigt fint, så jag gissar på att vi helt enkelt får rida igenom det.
Imorgon är det tävling i Kaakamo som gäller, rider bara en klass en här gången, 80 cm. Vi kör på så gott vi kan, tar en återhämtningsdag på fredag och kör till helgen på med övergångar och tempoväxlingar tills det tar stopp. Det brukar lösa de tillfälliga ridproblemen :) 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: